اخبار حديد اخبار حديد .

اخبار حديد

ترخيص و خروج روزانه ۱۹۰۰ كاميون حامل كالاي اساسي از گمرك بندر امام خميني (ره)

انجام شبانه روزي تشريفات گمركي كالاهاي اساسي از گمركات؛
ترخيص و خروج روزانه ۱۹۰۰ كاميون حامل كالاي اساسي از گمرك بندر امام خميني (ره)
ترخيص و خروج روزانه كاميون هاي حامل كالاي اساسي از گمرك بندر امام خميني (ره) افزايش يافت و به ۱۹۰۰ كاميون رسيد.
به گزارش شادا، به نقل از روابط عمومي گمرك، مديركل گمرك بندرامام خميني (ره) با بيان اينكه در ۸ ماهه سال جاري بيش از ۱۰ ميليون تن كالاهاي اساسي و نهاده هاي دامي با تلاش و خدمات شبانه روزي كاركنان گمرك از طريق گمرك بندر امام خميني (ره) ترخيص شده است، افزود:  در ۸ ماهه نخست سال جاري بيش از ۱۰ ميليون تن انواع كالاهاي اساسي و همچنين نهاده هاي دامي به اين گمرك اظهار و ترخيص شده است، كه از مجموع واردات، سهم كالاهاي اساسي بيش از ۴ ميليون و ۲۹۰ هزار تن كه شامل گندم، شكر، دانه روغني سويا، روغن خام آفتابگردان و روغن خام سويا به ارزش ۲ ميليارد و ۹۳۹ ميليون ۸۰ هزار دلار و سهم نهاده هاي دامي هم بيش از ۵ ميليون و ۷۱۱ هزار تن شامل ذرت، كنجاله سويا و جو دامي به ارزش ۲ ميليارد و ۴۶۷ ميليون و ۶۵۸ هزار دلار بوده است.

مقالات ديگر: اجاره ظروف پذيرايي

مركز مشاوره كودك و نوجوان آرياشهر

 

 

عليرضا توكل فرد با اشاره به بازديد ميداني نمايندگان ويژه معاون اول رئيس جمهور و رئيس كل گمرك ايران از گمرك بندرامام خميني (ره) و نشست تخصصي در خصوص تسهيل و تسريع در ترخيص كالاهاي اساسي گفت: در ماه گذشته و پس از بازديد ميداني و اتخاذ تصميمات موثر، روند ترخيص كالاهاي اساسي و نهاده هاي دامي با همكاري ساير سازمان هاي ذيمدخل در تجارت سرعت گرفت.

به گفته وي در آبان‌ ماه سال جاري يك ميليون ۵۰۰ هزار و ۱۱۴ تن انواع كالاهاي اساسي و نهاده هاي دامي از طريق گمرك بندر امام خميني (ره) ترخيص شد.

توكل فرد گفت: در ابتداي ماه گذشته روزانه ۱۲۰۰ دستگاه كاميون از اين گمرك ترخيص مي شد كه پس از نشست تخصصي در ابتداي آبان، اين تعداد دستگاه به طور ميانگين روزانه به ۱۹۰۰ دستگاه رسيد.

وي گفت:  گمرك بندرامام خميني(ره) هم بصورت ۲۴ ساعته در جهت تسريع و تسهيل خروج اين كالاها آماده ارائه خدمات هم چون گذشته مي باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۸:۲۳ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

مراسم دسته جمعي عروسي بيش از ۵۰ زوج در افغانستان برگزار شد

مراسم دسته جمعي عروسي بيش از ۵۰ زوج در افغانستان برگزار شد
بنياد فرهنگي و خيريه امام علي (ع) با برگزاري عروسي بيش از ۵۰ زوج جوان كشور، بر محو رسم و رواج‌هاي كمرشكن عروسي‌ها تاكيد كردند.
نعيم علي زاده رئيس بنياد فرهنگي و خيريه امام علي(ع) امروز سه شنبه(8 قوس) در مراسم جشن عروسي دسته جمعي بيش از ۵۰ زوج جوان گفت: ما دومين دور"عروسي دسته جمعي در پناه نبوت" را به مناسبت سالروز ميلاد با بركت حضرت زينب(س) برگزار كرديم.

علي زاده گفت: در اين دور 56 زوج جوان شركت كردند كه توانايي برگزاري جشن عروسي‌ها يشان را نداشته اند.

مقالات ديگر: تاج گل ترحيم

رئيس بنياد فرهنگي و خيريه امام علي(ع) گفت: ما براي هر زوج اين برنامه، 28 هزار افغاني هزينه كرديم كه جيهزيه اين زوج‌ها نيز از همين پول خريداري شده است. 

علي زاده گفت: بودجه اين عروسي دسته جمعي از سوي دو تن از خيرين كشور كه از نام بردن شان خود‌‎داري كرده، تمويل شده است.

علي زاده بر رنج زدايي در جامعه افغاني تاكيد كرده و گفت: اگر ما فقر را بر طرف كرده نمي‌توانيم حد اقل مي‌توانيم تبعيض را برطرف كرده و جشن عروسي را براي جوانان فقير به يك مصيبت بزرگ تبديل نكنيم.

زوج‌هايي كه در اين عروسي دسته جمعي شركت كرده گفتند به دليل فقر و بيكاري چندين سال نامزد مانده و قادر به برگزاري جشن عروسيشان نبودند.

گفتي است كه ازدواج‌ها در افغانستان به يك امري بسيار پرهزينه تبديل شده‌ است كه به طور سنتي شامل جهيزيه‌هاي سنگين، هداياي گران قيمت و مهماني‌هاي مجلل مي‌شوند و اكثر خانواده‌ها به دليل مشكلات اقتصادي از برگزاري جشن عروسي جوانان‌شان ناتوان هستند كه اين امر منجر به مهاجرت‌هاي غير قانوني جوانان به كشور‌هاي منطقه و فرامنطقه مي‌گردد.

افغانستان ازجمله كشورهاي فقير جهان است و خانواده‌ها با درآمد اندك زندگي مي‌كنند؛ اما مصارف ازدواج به حدي است كه كمتر خانواده‌ها از عهده آن برآمده مي توانند.

علماي دين تشكيل خانواده از طريق عقد ازدواج را اولين پلهء ايجاد جامعه سالم خوانده مي‌گويند اين سنت نيك را طوري بايد پايه گذاري كنيم كه اصل آزادي، حرمت، شخصيت، حقوق و رضايت طرفين در آن رعايت شود، اما رسم و رواج هاي رايج در كشور ما سبب گرديده تا بسياري از اين معيارهاي خوب در نظر گرفته نشود و به جاي آن به موضوعات مادي و تجملي كه ايجاب مصارف گزاف را مي‌كند توجه گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۴۳:۳۶ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

اجاره ۸۰۰ هزار توماني كارت ملي براي خريد ۲۰۰۰ دلار

اجاره ۸۰۰ هزار توماني كارت ملي براي خريد ۲۰۰۰ دلار 
بررسي‌هاي ميداني از بازار ارز بيانگر اين است كه دلار در بازار آزاد در محدوده ۳۵ هزار و ۵۰۰ تا ۳۶ هزار تومان فروخته مي‌شود و بازار خريد دلار سهميه‌اي و اجاره كارت ملي بدين منظور نيز داغ است؛ به گونه‌اي كه مبلغ ۸۰۰ هزار تومان براي اجاره كارت ملي اعلام مي‌شود.

به گزارش ايسنا، بررسي وضعيت قيمت‌ها در بازار امروز ارز نشان مي‌دهد كه نرخ خريد دلار در تابلوي صرافي‌ها معادل ۳۴ هزار تومان است. 

مقالات ديگر: كرايه اتوبوس بهشت زهرا

نرخ فروش دلار در صرافي‌ها نيز از ۳۴ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۳۴ هزار و ۳۰۰ تومان متغير است. 

نرخ خريد يورو در تابلوي صرافي‌ها نيز معادل ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان نمايش داده مي‌شود و نرخ فروش يورو هم ۳۵ هزار و ۹۰۰ تومان است. 

مشاهدات از بازار غيررسمي ارز نيز نشان مي‌دهد كه دلار در زمان نگارش اين گزارش در محدوده ۳۵ هزار و ۲۰۰ تا ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان خريداري مي‌شود و در محدوده ۳۵ هزار و ۵۰۰ تا ۳۶ هزار تومان به فروش مي‌رسد. البته، بررسي‌ها بيانگر اين است كه اكثر فعالان نرخ ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان را براي فروش دلار اعلام مي‌كنند. 

در اين بين، فعالان بازار ارز درباره وضعيت قيمت‌ها اينگونه توضيح مي‌دهند كه آينده بازار قابل پيش‌بيني نيست‌ و توصيه آن‌ها در اين زمينه خريد و فروش دلار سهميه‌اي است كه همين موضوع در مشاهدات نشان مي‌دهد تقاضا براي خريد دلار سهميه‌اي در صرافي‌ها همچنان وجود دارد. 

از سوي ديگر، بازار اجاره كارت ملي براي خريد و فروش دلار سهميه‌اي نيز داغ است و دلالان مبلغ ۸۰۰ هزار تومان را براي اجاره كارت ملي اعلام مي‌كنند. 

طبق اين گزارش، سابقه خريد دلار توافقي با كارت ملي به اين برمي‌گردد كه در خرداد ماه امسال، بانك مركزي با هدف پاسخ به تقاضاي بازار و كاهش التهابات قيمت دلار (كه به سطحي بي‌سابقه رسيده بود) به صرافان اجازه داد ارز اسكناس صادركنندگان را با نرخي توافقي خريداري كنند و با احياي كد ۲۴ سرفصل مصارف ارزي، بار ديگر فروش «ارز سهميه‌اي» با كارت ملي مجاز شمرده شد. در اين بين، در بازار ارز دلار توافقي متولد شد و اكنون متقاضيان مي‌توانند با كارت ملي خود تا سقف ۲۰۰۰ دلار توافقي دريافت كنند. البته فروش ارز با كارت ملي حداقل دو تفاوت در نرخ فروش و ميزان سهميه دارد، زيرا قبلا قيمت دلار سهميه‌اي را صرافي ملي روزانه تعيين و اعلام مي‌كرد اما اكنون مبنا براي فروش ارز «نرخ توافقي ارز خريداري شده از صادركننده به اضافه حاشيه سود يك درصدي صراف» است.

مقالات ديگر: سمپاشي شهرك غرب

همچنين، پيش از اين هر فرد در سال با كارت ملي مي‌توانست تا سقف ۲۰۰۰ يورو معادل حدود ۲۲۰۰ دلار ارز بخرد كه اكنون اين سهميه به ۲۰۰۰ دلار كاهش يافته است.

در اين زمينه، بانك مركزي با افزايش‌هاي قابل توجه قيمت‌ها در ماه اخير براي كاهش صف‌هاي شكل گرفته مقابل صرافي‌ها، خريد دلار سهميه‌اي در صرافي‌ها مشروط به ثبت‌نام در سامانه برخط بازار مشتكل ارزي كرد و براي جلوگيري و هشدار به اجاره كارت ملي، قوه قضائيه تبعات پولشويي و قاچاق كالا و ارز را اعلام كرد و مواردي چون قطع يارانه، اخذ ماليات و ... مطرح شد كه مشاهدات نيز نشان مي‌دهد صرافي‌ها همچنان اين موضوع را به اطلاع خريداران ۲۰۰۰ دلار مي‌رسانند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۹:۰۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

مزاياي طرح لايه‌باز آگهي ترحيم

مزاياي طرح لايه‌باز آگهي ترحيم
امروزه طرح اعلاميه فوت يا طرح آگهي ترحيم به يكي از پرتعدادترين سفارش‌هاي طراحي گرافيكي تبديل شده است كه به راحتي و در كوتاه‌ترين زمان ممكن مي‌توان قالب آماده اين طراحي‌ها را خريداري و حتي در پست و استوري اينستاگرام استفاده كرد.
يكي از تلخ‌ترين چيزهايي كه با آن روبرو مي‌شويم، آگهي فوت‌هايي است كه با از دست رفتن افراد طراحي مي‌شوند تا مرگ فرد را به اطلاع عموم مردم و اطرافيان برسانند. از آگهي ترحيم معمولا براي اطلاع‌رساني مراسم‌هاي خاك‌سپاري، سوم، هفتم و حتي مراسم چهلم فرد فوت‌شده استفاده مي‌شود.

نكات مهم براي انتخاب آگهي ترحيم
آگهي فوت در اصل دعوت‌نامه‌اي است كه از سوي صاحب‌عزا براي شركت در مراسم عزاداري در اختيار افراد ديگر قرار داده مي‌شود كه در اين صورت مي‌توانند از تاريخ، مكان و حتي ساعت مراسم‌ها باخبر باشند. طرح آگهي ترحيم با توجه به سليقه افراد و خانواده متوفي، متفاوت است. برخي طرح آگهي ترحيم ساده ترجيح مي‌دهند و برخي ديگر دوست دارند طرحي خاص سفارش دهند.

اعلاميه ترحيم ممكن است به شكل يك اعلاميه مستقل منتشر شود يا اينكه در يك روزنامه يا نشريه به چاپ برسد تا ديگران از آن باخبر شوند. در اوايل قرن شانزدهم، آگهي ترحيم‌ها ساده بودند و شامل نام، نام خانوادگي مرحوم، علت فوت و تاريخ فوت مي‌شد. حتي در بسياري از موارد نام بستگان هم در اين آگهي‌ها درج مي‌شد. از اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم، شكل و ظاهر اين آگهي‌ها جذاب‌تر شد و مورد استقبال خانواده و عزيزان متوفي قرار گرفت.

معمولا امروزه آگهي ترحيم را هم روي كاغذ چاپ مي‌كنند و هم در شبكه‌هاي اجتماعي مانند اينستاگرام به صورت استوري يا پست به نمايش مي‌گذارند تا ديگران را باخبر كنند. همان‌طور كه گفته شد، طرح‌هاي اعلاميه فوت براي مراسم چهلم، درگذشت مرحوم و حتي سالگرد آن شخص كاربرد دارند. همچنين در بسياري از مناطق كشور مرسوم است كه پس از به پايان رسيدن مراسم، كاغذهايي توسط اعضاي خانواده مرحوم چاپ شده و جهت تشكر از افرادي كه در مجلس ترحيم شركت مي‌كنند، داده مي‌شود كه به آن كارت تشكر و اعتذار مجلس ترحيم گفته مي‌شود.

در گذشته معمولا طرح آگهي ترحيم به صورت سفيد و سياه بودند و گاها حتي دست‌نويس مي‌شدند، در صورتي كه امروزه حتي امكان چاپ رنگي اين آگهي‌ها وجود دارد. تقريبا از اوايل قرن بيستم، صنعت چاپ پيشرفت‌هاي چشمگيري داشت و از همان زمان به بعد اين موضوع توانست به رونق طرح آگهي‌ فوت كمك كند.

طرح آگهي ترحيم شامل متن «إنا لله وإنا إليه راجعون»، شعر در وصف پدر، مادر، جوان و... نام مرحوم و همچنين عكس آن مي‌باشد. در اعلاميه ترحيم، اطلاعيه زمان و مكان مراسم خاك‌سپاري، مجلس ترحيم و... نوشته مي‌شود.

با توجه به اهميت طراحي آگهي ترحيم و ارزش آن، طرح دات آي آر يكي از شركت‌هاي معتبري است كه انواع آگهي ترحيم مادر، آگهي ترحيم جوان، آگهي ترحيم پدر و... را طراحي مي‌كند. طرح اعلاميه ترحيم در اين سايت داراي طراحي‌هاي مختلفي است و حتي طرح كارت تسليت يا كارت دعوت ترحيم هم جزئي از مهم‌ترين طرح‌هايي است كه هميشه با استقبال كاربران سايت روبرو بوده است.
نمونه طرح كارت تسليت، كارت دعوت مجلس ترحيم و كارت تشكر و اعتذار

با توجه به آنچه در مقدمه گفته شد، طراحي آگهي ترحيم شايد از نظر افراد كار سخت و پيچيده‌اي باشد؛ اما طرح‌هاي آماده‌ و حتي رايگاني در اين زمينه هستند كه مي‌توانيد دانلود يا خريداري كنيد.

براي طراحي اطلاعيه ترحيم يا آگهي فوت لازم است نكاتي را مدنظر داشته باشيد كه عبارت‌اند از:

انتخاب شعر و متن مناسب
انتخاب ابعاد مناسب براي اعلاميه (كه بر اساس نياز مشتري تعيين مي‌شود.)
نوشتن نام متوفي
اعلام زمان و مكان مراسم برگزاري
قرار دادن عكس باكيفيت روي آگهي
طرح لايه باز آگهي ترحيم
به فايل و طرح‌هاي گرافيكي كه بتوان هر نوع ويرايش روي آن ايجاد كرد، طرح لايه باز گفته مي‌شود. در يك فايل آگهي ترحيم لايه باز و طرح لايه باز كارت تسليت شما مي‌توانيد با صرف كمترين زمان هر نوع تغييراتي را روي اين فايل اعمال كنيد. براي مثال: تصاوير، قاب عكس مرحوم، خوشنويسي، متن تسليت و تايپوگرافي همگي روي اين فايل قابل تغيير هستند.

حتي مي‌توانيد قسمتي را حذف و بخش جديدي را به طرح لايه باز اضافه كنيد. در اصل آگهي ترحيم خام و طرح خام كارت تسليت مي‌تواند كمك كند كه شما بتوانيد در كمترين زمان يك كارت تسليت يا آگهي ترحيم طراحي كنيد.

اين طرح‌ها كاملاً لايه باز با فرمت psd و قابل ويرايش در برنامه فتوشاپ مي‌باشند. ابعاد و اندازه‌هاي آگهي ترحيم عموما A3 و A4 است كه روي كاغذ چاپ مي‌شود. البته حتي در شبكه‌هاي اجتماعي هم به‌عنوان پست يا استوري قابل استفاده هستند. با توجه به شعر و متن آگهي ترحيم كه بازتاب‌دهنده غم و فراق عزيز است، زمينه تيره براي اين طرح‌ها انتخاب شده است.

موسيقي مراسم ترحيم

قالب اينستاگرام آگهي ترحيم

حتي اگر بخواهيد اعلاميه فوت را در اينستاگرام خود منتشر كنيد، مي‌توانيد از قالب آگهي ترحيم اينستاگرام استفاده كنيد. اين قالب‌ها در ابعاد استاندارد اينستاگرام و شامل عكس گل و شمع جهت استفاده براي استوري و پست اينستاگرامي هستند كه خودتان مي‌توانيد نوشته دلخواه يا طرح‌هايي را به آن اضافه كنيد. طرح اينستاگرام آگهي ترحيم كه شامل طرح پست و استوري ترحيم و پست و استوري تسليت است، در سايت طرح دات آي آر در انواع مختلفي از قابل‌ها با قيمتي مناسب قابل خريداري است. دسته‌بندي‌هاي مختلفي در سايت براي طرح آگهي ترحيم جود دارد؛ از طرح اينستاگرام اعلاميه فوت مادر، اينستاگرام آگهي ترحيم پدر، طرح استوري ترحيم پدر و ... گرفته كه هركدام با يك كد قابل شناسايي هستند. حتي امكان خريد اشتراك و دانلود رايگان در اين سايت براي كاربران امكان‌پذير است.
سخن پاياني
امروزه معمولا همه‌ي افراد دوست دارند هر كاري را به بهترين نحو احسن انجام دهند. به جاي اينكه يك استوري ساده و دست‌نوشته در اينستاگرام خود بگذارند و غم و فقدان عزيزي را اطلاع دهند، مي‌توانند انواع طرح آگهي ترحيم و قالب اينستاگرامي اعلاميه ترحيم را به صورت اشتراكي با كمترين قيمت خريداري كنند يا حتي دانلود و از آن استفاده كنند.

انواع آگهي ترحيم خام، طرح اينستاگرام اعلاميه ترحيم، كارت تسليت و دعوتنامه مجلس ترحيم لايه باز توسط تيم طراحي طرح دات آي آر براي دانلود در سايت قرار گرفته است. شما مي‌توانيد با كليك روي گزينه اشتراك و خريد رايگان حتي برخي از طرح‌ها را با تخفيف و قيمتي پايين بخريد.

منبع: طرح دات آي آر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۵۴:۵۴ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)